Takács László, az LMP Székesfehérvári jelöltjének honlapja

Magyarország bajban van! Alapvető szemléletváltásra van szükség a politikában! Új gondolatokra, új politikai stílusra, új politikusokra! Ezt tudja nyújtani az LMP!

A következő gondolatokat tagjaink, jelöltjeink írták.  Székesfehérvár viszonylatában ők ezeken változtatnának, ebben látják a hibákat. Helyi lakosokról lévén szó, a saját bőrükön tapasztalhatják az ezekből származó problémákat, hátrányokat és kellemetlenségeket.

 

 

Tömegközlekedés

 

 

A tömegközlekedést úgy kell átszervezni, hogy  hatékonyabb legyen, jól ütemezett csatlakozási pontokkal a környező településekkel, városrészekkel együtt pezsgő megyeszékhelyet hozzunk létre.

 

A tömegközlekedés célja, hogy a városokban gyors, biztonságos közlekedést biztosítsanak, és megteremtsék a színvonalas utas-kiszolgálás feltételeit.

Az utóbbi időben tapasztalható jelenség, hogy érezhetően és folyamatosan csökken a tömegközlekedéssel utazók aránya az autós forgalom javára. A város belső területein ez egyre inkább a környezet súlyos szennyezéséhez, erőteljes megterheléséhez vezet, előidézi ennek zsúfoltságát. Pedig napjaink egyik legfontosabb feladata a minőségi életfeltételek megteremtése a városunkban. Ennek egyik legeredményesebb módja lehet a tömegközlekedés igénybevételének ösztönzése az egyéni forgalommal szemben. A közlekedés biztosításához szükséges infrastrukturális feltételek javítása, több település együttműködésével, térségi alapon megvalósuló infrastrukturális fejlesztések ösztönzése. Az utas tájékoztatás színvonalának a fejlesztése és a többféle közlekedési eszköz megfelelő kombinálása csomópontok kiépítése.

 

A következő kérdésekre kell meg találnunk a helyes válaszokat és ezek tudatában ki lehet alakítani azt a koncepciót, ami mentén megvalósítható mind az, amit a céljainknak tekintünk:

 

1.     A városi tömegközlekedést használva miért kell sok esetben több mint egy órát utazással, átszállással eltölteni ahhoz, hogy eljussunk egyik helyről a másikra?

2.     Lehet-e a városi tömegközlekedésben körjáratokat és jól ütemezett átszállási lehetőségek kialakítani?

3.     Lehet-e utaslétszámhoz és az utazási igényekhez mérten indítani a járatokat és meghatározni az indított jármű befogadó képességét?

4.     Lehet-e az agglomerációban élők helyközi busz és vonat járatait harmonizálni a városi tömegközlekedéshez?

5.     Lehet-e őrzött biciklitároló pontokat kialakítani a főbb csatlakozási pontok környékén?

 

„A közlekedési rendszereknek, továbbá a tömegközlekedési eszközöknek, utasforgalmi létesítményeknek - beleértve a jelző- és tájékoztató berendezéseket is - alkalmasnak kell lenniük a fogyatékos személy általi biztonságos igénybevételre."

 

 

 

Egészséges Közlekedés

 

Székesfehérvár közlekedésén sok ponton lehetne javítani, de a legnagyobb lehetőségeket a kerékpározás fejlesztése kínálja.

Az autózás egyre inkább luxussá válik. Székesfehérvár adottságai lehetővé teszik, hogy fejlett kerékpáros közlekedés alakuljon ki, ugyanis sík területen fekszik, közlekedési csomópont, és nem túl nagy a kiterjedése. A város fejlődése előre láthatóan gyorsulni fog, és ez együtt jár mind az ide dolgozni járók, mind a lakosság, és mind az autók számának növekedésével. A lakosság rossz egészségi állapota, a mozgásszegény életmód, a változó éghajlat, a romló anyagi lehetőségek, az autózás hihetetlen drágulása, a divat, és a trendek, minden abba az irányba mutat, hogy egyre elterjedtebb lesz a kerékpározás.

A nálunk sokkal gazdagabb, és kellemetlenebb éghajlatú Koppenhágában az emberek 35% kerékpárral jár munkába. Szerintem szerencsés az, aki ezt megteheti! A több kerékpáros mindenkinek előnyös. Tisztább lesz a levegő, kisebb lesz a forgalom, halkabb lesz a város, kevesebbet kell útfenntartásra fordítani, nem kell annyi parkoló, egészségesebbek, jobb kedvűek lesznek az emberek, több pénz marad a tárcájukban, és a város kasszájában, a megspórolt összegeket lehet másra költeni, a gyerekek is jó példát látnak, és még sorolhatnám.

A fejlesztéseknél nem szabad arra várni, hogy növekedjen a bringások száma, hanem város vezetésétől kötelező elvárás, hogy előre gondolkodva biztosítsák számukra a feltételeket. Minden egyes építkezésnél, átalakításnál erre kell törekedni. A világ számtalan városa példa rá, hogyan kell ezt csinálni, van honnan tanulni.

A város minden szélét összekötő gerinchálózatot kell létrehozni olyan kerékpárutakból, amelyek szélesek, biztonságosak, és az autóforgalomtól lehetőleg fizikailag is el vannak zárva. A középületek előtt, és a város fontosabb pontjain kamerával megfigyelt, tisztességes kerékpártárolókat kell létrehozni. Az utak, járdák szintbeli eltéréseit, a durva padkákat teljes szélességben meg kell szüntetni. Egységes, logikus rendszert kell kidolgozni, mert mit ér a Sóstói ipari parkba vezető kerékpárút, ha a városból alig lehet elérni, nem csatlakoznak hozzá gyűjtő utak. Hosszabb távon érdemes létrehozni egy kerékpárkölcsönző hálózatot. Komoly lehetőségeket rejt magában egy Budapest – Székesfehérvár - Balaton kerékpárút is.

A város leendő vezetésétől elvárható minimális feltétel, hogy a közlekedésről olyan emberek döntsenek, akik időnként kerékpárral, és gyalog is bejárják a várost. Fontos a helyi kerékpáros szervezetekkel a kapcsolat tartása, és az érdemi, egyenrangú felek közötti párbeszéd.

 

 

 

Egészséges polgár, boldog város

 


Korunk egyik nagy kihívása egészségségünk megőrzése. Nem csak személyes vagy állami síkon, hanem önkormányzati szinten is. Egy egész város élet- és versenyképességét befolyásolja polgárainak egészségi állapota és a gyógyításra, ellátásra fordított javak mennyisége. A városnak is, lehetőségei szerint vagy akár még azon felül is mindent meg kell tennie egészségünk érdekében. Ma már nem elegendő fiókoknak gyártott programok gyártásával letudni ezeket a feladatokat vagy éppen a civil szervezetek jótékonykodására várni. A megelőzésre kell összpontosítanunk! Ma már egyre több hatékony diagnosztikai lehetőség áll az orvostudomány rendelkezésére, amelyek nagy része ismeretségbeli vagy anyagi korlátok miatt polgáraink többségének ma még elérhetetlen. A város jövendő vezetésének prioritásként kell kezelni ezeket a feladatokat és polgárok számára helyben kell elérhetővé tennie a legmodernebb lehetőségeket! Meg kell szerveznie, el kell hoznia Székesfehérvárra és részben vagy egészében finanszíroznia kell ezeket az eljárásokat! Fontos feladatunk, hogy a lehető legtöbb fehérvári életet mentsünk meg, mert valljuk, hogy az élet pénzben nem kifejezhető érték!

 

 

 

Élhetsz úgy is teljes életet, hogy az a Földnek sem fáj

 

 

A szelektíven gyűjtött hulladékokkal, arányosan csökkenteni kell a kommunális hulladékszállítás díjait. Így óvjuk környezetünket és pénztárcáinkban is több marad.

2012 végére a törvény szerint el kell érni, hogy a hulladékká vált csomagolóanyagok tömegének legalább 60 százalékát újrahasznosítsák, vagy pedig energianyerés érdekében elégessék.

 

Jelenleg Székesfehérváron egy profit orientált magáncég végzi a kommunális hulladékszállítást, ennek fényében ellenérdekelt a szelektív hulladékgyűjtésben, mert csökkenne árbevétele.

Nem lehet a heti hulladékszállítási gyakoriságot csökkenteni, csak a hulladéktároló edény méretét felezhetjük meg, de ezt is csak a nyugdíjasoknak és egyedül állóaknak engedélyezi a Kft, ami mindösszesen 32%-os költségmegtakarítást jelent az igénylőnek.

Mivel tudatos állampolgár vagyok és szelektíven gyűjtöm hulladékaimat, havi egyszeri elszállításra sem vásárolhatok a cég nevével fémjelzett kommunális hulladékszállítására alkalmas zsákot, aminek vételárában megfizetem a szállítási költséget, mert nem rendelkezem legalább negyed éves heti egyszeri hulladékszállításra vonatkozó előfizetéssel.

 

-      Felére csökkentenénk a hulladékszállítási díjakat mindenkinek, akik megvásárolják saját részükre az önköltségi áron kínált szelektív hulladékgyűjtő edényeket.

-      A keletkezett hulladék fajtájához és annak mennyiségéhez mérten ütemeznénk annak elszállítását.

-      "ne dobd ki, mert másnak talán még jó lehet" Ami az egyiknek szemét, a másiknak kincs..., az LMP segélyegyenlőségi programjához kapcsolódóan segítsük a rászorulókat városi koordinációval.

 

A magánháztartásokból származó állandóan növekvő mennyiségű szerves és szervetlen hulladék ártalmatlanítása, feldolgozása vagy elhelyezése hazánkban is mindenhol egyre nagyobb gondot okoz. Megoldást jelenthet a szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás megfelelő gyakorlati megvalósítása, de nem szabad elfelejtenünk, hogy minden egyes háztartás a saját hulladékáért maga felelős. Tudatos vásárlóként van lehetőségünk különböző csomagolású (visszaváltható, újrahasznosítható) termékek közül választani, így egyéni felelősséget vállalni a háztartásunkból kikerülő hulladék mennyiségének alakulásában.

 

 

 

Ifjúsági kultúra – Kulturált ifjúság

 

 

 

Az LMP mindig is kiemelt helyen kezelte a fiatalokkal kapcsolatos, őket érintő kérdéseket. Teszi ezt azért is, mert bár tagságunk és támogatóink között minden korosztály képviselteti magát, azonban a fiatalok számaránya meghatározó.

  

  Székesfehérvárnak van hova fejlődni az ifjúsági kultúra területén. Amatőr zenészként a fennálló hiányosságokkal évek óta szembesülök. Legfőbb probléma, hogy nincs egy hely, ahol a fiatalokat elérő alternatív, underground kultúra állandó jelleggel működni tudna. Van számos szervezet, szervező, aki időről-időre szervez programokat, de idővel mindenki belefullad abba, hogy nincs tér, a művelődési házakba már senki nem megy be, de ha akarnának is oda programot szervezni, általában minden időpont foglalt a nyugdíjas klub, hip-hop tánc, foltvarró kör számára. Tehát nincs egy közösségi tér, ahol a fiatalok találkozhatnának,  együtt dolgozhatnának vagy gondolkodhatnának. A legtöbb fiatal azzal szembesül, hogy nincs műterem, próbaterem, koncerttér, kiállítótér. A hivatalos galériák, önkormányzati képtárak valamiért nem nyitnak a fiatalok felé, főleg nem a fél profik felé. Ezért sajnos az a tendencia, hogy ezek a tehetséges művészek székhelyüket Budapestre teszik át.

 

   A megoldás véleményem szerint az, hogy a fiatalok bevonásával egy olyan helyet kell találni, amit elfogadnak, hiszen hiába szervez valaki egy nagyon jó programot akárhol, ha a fiatalok nem fognak oda bemenni, mert a légkör idegen számukra. Egy ilyen közösségi helyen lehetne csinálni szabadon vagy közösségi szinten használható próbatermeket, műtermeket és egy ehhez kapcsolódó koncert – és kiállítótermet. Az egész magát fogja generálni egy idő után, és átjárás lesz a művészeti ágak között.

  

  A közoktatás területén is változásokra lenne szükség. Fontos lenne a kötelező tananyag mellett – például tematikus napok szervezésével - a fenntartható fejlődésre, környezetvédelemre, mentálhigiénés problémákra is nagyobb hangsúlyt fektetni.

Fontosnak tartjuk a már meglévő nyitott tornaterem program lehetőségeinek kibővítését, többek között azzal, hogy olyan sportok kipróbálását is lehetővé tesszük szakmai segítséggel, amit egyébként csak gyermekkorban lehetne elkezdeni sportegyesületi szinten. A városban működő sport klubok és szakosztályok vezető edzőivel együttműködve az 6-8 éves korosztály sportra való alkalmassági felmérését kell megkezdeni és a szülőknek tanácsadással segíteni, hogy csemetéjük szakmai szempontok alapján melyik szak irányba kezdjen sportolni. A korai felmérés lehetőséget nyújt a kiemelkedő tehetségek kiválasztására és tehetség gondozására.

 

 

 

 

Lehetőséget Nekik is!

 

Sokszor elhangzik, hogy segíteni kell a kisgyermekes szülőket - a GYES és a GYED lejárta után - visszailleszkedni a munkába, vagy új lehetőségekhez, képzésekhez juttatni őket. Ez rendben is van, csakhogy nem teszünk meg mindent értük. A bölcsődei és óvodai férőhelyek bővítgetésével még nincs megoldva a probléma, csak részben. Székesfehérvár szerencsés helyzetben van, mert több ide tartozó intézmény felújítása is tervben van, vagy elkezdődött, esetleg már be is fejezték. De ez még mindig nem elég.

 

A mai rohanó világban megváltozott a munkarend. Már nem nyolctól négyig dolgozik az emberek többsége a munkahelyeken. Nagyon sokan vannak több műszakban, esetleg folyamatos munkarendben, akár úgy, hogy nem is a lakóhelyükön állnak alkalmazásban. Az egészségügyben, kereskedelemben vagy akár a vendéglátásban dolgozókról már nem is beszélve. A nyugdíjkorhatár miatt nincsenek otthonülő, unokáikra örömmel vigyázó nagyszülők, mivel ők is dolgoznak. Az egyedülálló szülőket, csonka családokat egyre inkább eléri ez a probléma. Az érintett családoknál legtöbbször nincs megoldva a kisgyermekek felügyelete. Ha mégis, az súlyos kompromisszumokkal és többletkiadásokkal jár a családi kasszát nézve.

 

Az intézmények nyitvatartási rendjének igazodnia kellene ezekhez a változásokhoz. Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy éjjel-nappal legyen nyitva egy bölcsi vagy ovi, de mindenképp fel kellene mérni az új és megváltozott igényeket a szülők részéről. Ezt figyelembe véve kellene kialakítani az intézmények új nyitva tartását, esetleges ügyeleti rendszerét, családbaráttá téve ezáltal az egész rendszert.

Az LMP itt Székesfehérváron kidolgozott egy új módszert a probléma enyhítésére, esetleges megoldására. Ezzel új munkahelyek létesülnének, a szülők egyik nagy problémája is megoldódna és a már meglévő épületek kihasználtsága is sokat javulna.

Gondoljunk arra, hogy minden kisgyermeket biztonságos, szép és fejlesztő környezetben szeretnének tudni. Adjunk esélyt Nekik, hisz Ők jelentik számunkra a jövőt!  



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 12
Tegnapi: 13
Heti: 29
Havi: 127
Össz.: 27 369

Látogatottság növelés
Oldal: Székesfehérvári témák
Takács László, az LMP Székesfehérvári jelöltjének honlapja - © 2008 - 2024 - takacslaszlo.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »